Toimitus- ja käyttöehdot

Toimitus- ja käyttöehdot

Voimassa 1.5.2017 alkaen

Vainikan aitta Ay (Y-tunnus 2469192-6) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja Euroopan alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, tilatut tuotteet ja toimistuskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää voimassa olevan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Paperijätteen minimoimiseksi emme lähetä paketin mukana laskukopioita, käyttö-ohjeita tai vaihto- tai palautusohjeita. Löydät laskun Tilaus valmis-sähköpostisi liitteenä, käyttö-ohjeet kaupan tuotetiedoista ja vaihto- tai palautusohjeen Toimitus- ja käyttöehdot-sivultamme.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimistuskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupan maksunvälityksen toteuttaa Checkout Oy (Y-tunnus 2196606-6).

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Maksu luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Maksu laskulla

Valittavanasi on myös lasku- ja osamaksuvaihtoehdot Collector BankEveryday.fi ja Euroloanin kautta. Klikkaamalla nimeä pääset katsomaan kyseisten maksuvaihtoehtojen yksityiskohtia.

Toimitustavat – ja kulut

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Voit valita toimitustavaksi toimituksen valitsemaasi postin pakettiautomaattiin tai kotipostiisi. Saat tilauksestasi saapumisilmoituksen sähköpostitse.

Postimaksu pakettiautomaattiin tai kotipostiin 6,20 €.

Toimitamme tilauksia arkisin maanataina, keskiviikkona ja torstaina. Klo 12 mennessä tulleet tilaukset ehtivät saman päivän kuljetukseen.

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan EU:n alueelle.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin 1-2 arkipäivän aikana. Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu vaikka siitä ei erikseen kaupassa ilmoiteta, ilmoitamme tästä sinulle välittömästi sähköpostitse, kuitenkin viimeistään seuraavana arkipäivänä. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa. Ilmoitamme erikoisjärjestelyistä aina asiakkaalle viipymättä.

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus syytä mainitsematta. Vainikan aitta Ay ei vastaa peruutuksesta syntyvistä palautuskustannuksista vaan ne määräytyvät postin hinnaston mukaisesti ja tulevat asiakkaan maksettavaksi.

Peruuttaminen pitää tehdä ilmoittamalla siitä etukäteen Vainikan aitta Ay:lle sähköpostitse osoitteeseen vainikan.aitta@gmail.com. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä seuraavana arkipäivänä. Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista. Jos asiakas jättää tilauksen noutamatta postista ja se palautuu palveluntarjoajalle, veloitamme tästä 20 € toimituskuluina. Jos paketti on palautunut palveluntarjoajalle asiakkaan huomaamatta ja asiakas kuitenkin tilauksen haluaa, veloitamme asiakkaalta palautuskulut sekä uudelleenlähetyskulut (6,20 € x 2).

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja uuden veroisena, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin.

Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta: tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Mikäli asiakas ottaa tuotteen käyttöön hän vastaa tuotteen arvon alenemisesta joka on aina 100%. Bootsien osalta tilauksen mukana tulee aina sovitusohjeet.

Viallisen tuotteen palautus

Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta vainikan.aitta@gmail.com. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen tuotteeseen. Kauppias ei korvaa viallisen tuotteen palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa. Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia ellei siitä erikseen kauppiaan kanssa sovita.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Loppunut tuote

On aina olemassa pieni mahdollisuus, että tuote pääsee loppumaan ennen tiedon kirjautumista varastoon. Tälläisessä tapauksessa otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä. Asiakas voi valita haluaako jälkitoimituksen, peruuttaa tilauksen tai vaihtaa tuotteen toiseen.

Ylivoimainen este

Vainikan aitta Ay ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (lakko, työsulku, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este) johtuvista viivästymisistä tai vahingoista eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Yhteystiedot

Vainikan aitta Ay
Puutarhantie 95
12600 Loppi
puh 050-409 9919

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät sähköpostilla osoitteesta vainikan.aitta@gmail.com

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimistusehtoihin.

Vainikan aitta Ay käsittelee asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Lue myös Tietosuojaseloste